Sågmon

Sågmon

onsdag 29 april 2015

En lååång dag.

De skulle komma från Nomor på morgonen. Sanering vinden mot flugjävlarna.
Fick nog när en jävel gick till attack. Jag skrek, Gustav blev rädd och gubben försökte lugna situationen. Jag skulle slå ihjäl fanstyget men missade och då blev den aggressiv. Märkligt! Trodde inte de var såna.

Vi gjorde oss redo för att vara borta länge ifall medlet som användes var jäkligt farligt. Och han sa att småbarn och djur inte skulle vistas i detta, helst på hela dagen.
Jag och Gustav skulle på promenad med Annika, Esther och Madde, Ljuva. Gubben skulle på jobb.
Vi kunde vara hos svärföräldrarna. De skulle till Sundsvall och jag beställde färg med dem från Rusta. Billigt och bra!
När jag och Gustav kom tillbaka till Envägen, svärisarnas bostad, så var alla borta.
Jag gjorde en omelett som blev skitgod och sen kröp jag ner bredvid Gustav och slumrade en stund.
 Klockan blev 22 innan vi kom hem. Fredriks skulle  egentligen sluta 19 men kollegans fjälla hade ringt och hade fem minuter mellan värkarna så han fi k glatt stanna på jobbet och ta sena turen. Hemma väntade två små lurviga bäsar och blev jätteglad att vi kom hem. Välkomstkommitée!
Jag är glad att jag köpte Compeed för någon månad sen och lade i skötväskan. De blåsorna jag fick av skorna efter promenaden var inte att leka med.
Nya skor behövs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar