Sågmon

Sågmon

onsdag 29 april 2015

Te stavas te - inget jävla "The"

Vi handlade på Coop härom dagen och fick se ett nytt te. Vi drog en chansning och måste ju säga att det var över förväntan!! Päron/Choklad. Vem kunde ana?
-Vad kan gå fel?? Choklad liksom!!

Det fanns även en "Strawberry cheesecake" - den blir det nästa gång. 


Sen vill jag bara berätta, så som rubriken säger, att te stavas "te"! Inte "the".
 Jag tycker det är tillräckligt besvärande av alla satans särskrivningar som folk slänger sig med. Men att fritt börja stava ord utifrån anglosaxiska normer - när hände det? Vem tog sig rätten? Nej, där går min gräns.
 Jag begriper heller inte detta fenomen med särskrivningar. Jag trodde ett tag att det kommit från att vi idag använder mobiler som ofta särskiljer ord, men har vidare förstått att språk- och skrivkunskaper inte är någon talang som de flesta besitter Tvärtom. Det har nu avslöjats, genom olika sociala medier, vilken jävulskt låg nivå den generelle individen har. -Men herregud att det skulle vara illa!!

Skumtomte - Skum tomte...
Sjuksköterska - Sjuk sköterska...
En långhårig man - En lång hårig man...

Det jävligaste är också att om man försöker rätta en person som särskrivit så möts man av en jävla irritation. Jättemärkligt! Men som med allt annat idag så har svensken delat in sig i två läger även här, särskrivarna och de som avskyr detta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar