Sågmon

Sågmon

måndag 27 april 2015

Utan ägg!!! Hur gör man då??

Ja, vad göra? Jag känner mig naken utan ägg! Ägg och grädde är nu ett måste i kylen. Det går inte annars.
 Nu hade jag ju som tur var avocado och en burk makrill i tomatsås, så det fick bli min frukost till morgonkaffet. Tänkte då på vad min gubbe brukar säga om mat... "det ska ju bara in i huvudet och mätta"... haha! Vi har verkligen totalt olika synsätt på mat. Han använder det som det är tänkt från början, som föda. Själv har jag en annan relation till maten. Det skall vara gott, vackert att titta på och gärna bidra med en njutningskänsla. Ja, ni hör ju vilken osund relation till mat som jag har. Jag vet varför det har blivit så men jag tänker inte gå in på det här. Nu ska jag bara försöka fokusera på att göra rätt.

 Jag läste igår på 56kilo.se om hennes bästa råd för viktminskning. Jag rannsakar mig själv och kan direkt både känna och se, via bloggen, att jag börjat spåra ur lite. Nu har det varit en jakt på "tillåtna godsaker" vilket jag inte är mogen för ännu. Eftersom jag nu även har dragit iväg med kolhydraterna lite väl så finns "suget" där. Nu måste jag ta mig i kragen igen och fortsätta i rätt riktning. Jag känner mig stolt över att jag styr upp mig själv i tanken innan jag faller dit. På det igen bara! 
 Vi ska handla idag så jag har alla möjligheter att bara köpa bra saker. Nu ska jag strikta till det lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar