Sågmon

Sågmon

lördag 28 mars 2015

"-Men det var ju min tallrik!"

Gårdagens ugnsstekta lax gav även två portioner till kommande dag. Smart som jag var gjorde jag i ordning två tallrikar att ställa i micron. Bara att värma och slafsa i sig kommande dag.
Jag hade gjort två olika mos till laxen. Gubben fick potatismos och jag blomkålsmos.
Jag visade stolt Gubben hur jag hade förberett.
Anna var här idag med Albin och vi var ute i strålande sol. Gubben sov efter jobbet eftersom han varit uppe i svinottan, vilket inte riktigt är hans melodi. Han kom ner efter en par timmar och var hungrig.
-Jag vill ha lax!
-Bara att värma!
Anna och Albin åkte hem och jag gick in i köket för jag var också hungrig.
Jag tog fram för att värma lax jag med och konstaterade att Gubben tagit fel tallrik!
Han hade slevat i sig hela portionen och jag frågade om han inte känt vad han åt?
Alltså kan det inte ha varit så fasligt stor skillnad på vanligt mos och mitt blomkålsmos!
Ingen katastrof. Jag slängde ihop en tallrik med tonfisk, kyckling, sallad, tomat, keso och paprika. Yummy!
Laxen blev perfekt! Och såsen jag gjorde hittade jag i "Koka ihop-appen" där den kallades Trysundasås och den var fantastiskt god. Den kommer göras om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar