Sågmon

Sågmon

fredag 27 mars 2015

Då kör vi!

Jag är nyfiken. Jag vill också. Jag kan!
"-Mmm visst, lycka till... Den här gången också!"


Jag köper upp ett lager. Har inspirerats av mina kusiner. Provbakat, provlagat, smakat och känt efter. Precis som jag brukar, analysera in i minsta detalj. Och ja, det ser ut att funka för mig. 
Har nu testat en vecka och jag har fått mer energi! Vet inte om det beror på kolhydraternas frånvaro eller om det är en tillfällig topp. Oavsett, känns bra!



Gick fantastiskt snabbt och enkelt att göra och sjukt gott.
Provade även Ostfralla ur samma app och det brödet var saftigt och
 inte så kompakt som jag trodde. 
(Prisa gud för jag kan äta en ostfralla till morgonkaffet utan att sabotera allt!)



Som kvällsgotta provade jag att göra detta. Det var fasligt gott!
Tänk att få äta grädde utan att oroa sig för vikten!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Här kommer fler bilder på det jag testat under första veckan. Givetvis är detta inte allt jag stoppat i mig utan en del av det.


FRULLE


Frukost eller mellanmål.
Turkisk yoghurt med honung. Pumpafrö, solrosfrö och linfrö. Mumma!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

MIDDAG


Kotlett med stekt vitkål. Stekt squash,
 färska champinjoner och tomat. Bearnaise och coleslaw. 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

CHOKLADBEGÄR

Nja. Det här var väl ingen höjdare men dög som chokladstillare. Smör, kokos, stevia, pumpafrön, kakao och kaffe.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

KÖRRRV!


Här överraskade jag mig själv! Gott som fan! En hitte-på-middag.
Korvstrimlor, Blomkål, tomater, riven ost och grädde. På ett fat, in i ugn i 200°.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ENERGI-DAG!
Den här dagen hade jag ENERGI! 
Solen sken, gubben hemma och jag gjorde ett ryck.
.
Bakade egna bröd till gubben och testade Oopsie-bröd till mig, vilket funkade grymt bra.
Egen dressing blev också gjord och allt smakade kanon!







Hembakade hamburgerbröd







~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

FRÖN
.

Mina frö- och mjölinköp!!
Sesamfrö, pumpafrö, solrosfrö, linfrö, chiafrö, fiberhusk, pofiber och mandelmjöl.
Dyrt tyckte jag, men då har jag inte lagt pengar på skit som jag normalt hade gjort,
så jag tror inte att summan av kardemumman blev särskilt mycket tuffare för plånboken.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LUNCH


Gott! Varm nygrillad kyckling med sallad , creme fraiche och avokado.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

FETT-KAFFE (!)



Testade fett-kaffe. Även kallat MBC -Magic bullet coffee. Jorå. Gott.
Ger en viss mättnadskänsla, samt att det sägs att kokosfettet inte lagras lika lätt som
övrigt fett. Vet dock ej om det stämmer.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

MIDDAG


Broccoligratäng med bacon, Västerbottenost och grädde. Yum yum!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

MIDDAG



Ugnsstekt färsk lax med blomkålsmos och en ny sås som smakade himmelskt!
Det blev dock en väldigt lös konsistens på moset vilket
 gör att det bara ser ut som slafs på bilden.
Finns ett recept på Blomkålsduchesse som jag provat nyligen till
en plankstek och det blev mycket fastare.
Oavsett så var det fasligt smarrigt, oavsett konsistens!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar