Sågmon

Sågmon

lördag 25 april 2015

Yin & Yang

Ah mäh alltså den här chokladcremen!!! 
Jag blandade hälften av cremen med kakao och hälften med lakritspulver. Jag kan aldrig välja en grej så det fick bli båda även denna gång. Detta blev resultatet.

 Bildresultat för lakritspulver

Alltså det här lakritspulvret är ju så sjukt gott. Skulle kunna äta det med sked rätt upp och ner! Köpte denna burken i julas när jag hade planer på att göra lakritskola, men jag kom aldrig så långt.
 Man behöver inte mycket pulver för att det ska ge mycket smak. Ska nog göra lakrits-chia-pannacotta någon dag med hallon. 
Testade ju att göra "Annas" efterrätt fast utan nutellacremen för någon dag sedan för att testa. Då smaksatte jag lakritsen för kraftigt. Men, det blev ju gott ändå. Det gick ju ner så att säga! (Ironi)
Lakrits och hallon är en grym combo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar