Sågmon

Sågmon

tisdag 2 juni 2015

Birsta

Äntligen! Ut på tur!
Vi hade bokat klipptid på Trudes båda två. Vilket lyx att skämma bort sig hos frissan. Jag smålog lite när hon tvättade mitt hår och masserade hårbotten. Sjukt avslappnande.
Jag blir ändå smått förbannad. Gubben blev som ny efter sin klippning, då han klippte sig väldigt kort. En "faux hawk"-frilla. En wow-feeling liksom! Men för min del så finns inget wow. Det blev ingen större skillnad. Slickad-katt-frillan är kvar. Ändå kostade min klippning mer. Märkligt!

Tanken är att jag ska färga håret. Jag fick kolla på färgkartan. Problemet dök upp när jag skulle boka tid bara...
-Det blir ju en XL-färgning då vi måste färga ur... det blir som två färgningar.... så det kostar 2500:-......
-(Gulp)...Heh...jaha.... (rodnar och tittar ynkligt på gubben)... ja, jo, men Måndag blir bra!..., säger jag och genomför bokningen!
-Men hur tänker du nu fröken?? De pengarna har inte du och karln din ser blek ut...

IMAG1444

Men vad faaan!! Jag ville ju så gärna göra något med mitt hår. Jag hade ju allt klart i skallen och nu genomgår jag ett kaos. Jag har till och med fört in tiden i kalendern bara för att jag ska få låtsas ha tid hos frissan... haha... jävla skit.
Jag lyckades fynda ett par skor iaf. Ett par Asics för 249:- Jag blev överlycklig! Vilket pris för ett par Asics!! När jag kom ut i bilen och läste närmare på lappen så stod det "sko för barn".... skit samma, de satt ju bra!

IMAG1447

Törs jag berätta att jag sket i att jag åt lite kolhydrater idag? Gott och vägrar banna mig!

IMAG1445

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar