Sågmon

Sågmon

lördag 11 april 2015

Dop på årets hittills vackraste dag!

Bjuden på dop i Torps kyrka i Fränsta. Strålande sol. Varmt. Vackert.
 Gubben jobbade tyvärr så jag och Gustav åkte själva.

Det var ett väldigt fint dop. Vet inte vad det är med mig och kyrkor. Jag blir så tagen av stunden. Stillheten, det estetiskt vackra, orgelns klang, någon som läser något tänkvärt och en annan som spelar och sjunger. Jag hade svårt att hålla tårarna inne. Även otroligt tacksam över att jag fick vara med och dela deras fina stund. Tacksam över att få ha så fina vänner.

 VI ska inte döpa Gustav. Även om jag så gärna skulle vilja ge honom en lika vacker stund. Men jag vill inte genomföra ett dop i en kyrka av en enbart materialistisk tillfredsställelse. Vi är inte troende och jag vill inte döpa bara för att det är gammal tradition. Jag vill ändå på något sätt bjuda in till något för att fira vår son. Jag vet bara inte hur det skulle se ut? Jag har inte bestämt något ännu. Det skulle oavsett bli svårt att toppa en lika vacker stund utan en kyrka.




Torps kyrka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar