Sågmon

Sågmon

söndag 12 april 2015

Bröd är mitt levebröd

Jag blir glad när jag hittar lågkolhydratrecept som faktiskt resulterar i sånt som också är ätbart! Det är ju det som kan vara svårt tycker jag. Att hitta motsvarigheter till bröd, bak- och efterrätter. Nu tänker ni nog att jag skojar. Nä, jag vill verkligen ha bröd och jag vill äta nåt sött utan att sätta på mig en skämsstrut!
-Var det inte du som skulle komma ur sockerberoendet??

Jo, visst vill jag komma ur sockerberoendet. Känns som att jag kommit en bit på vägen redan nu. Jag vill ändå prova hitta ett sätt att äta "normalt" i min värld. Och i min värld finns inte några galna idéer om att aldrig äta socker, att aldrig äta godsaker. Dock finns en önskan om att kunna hitta ett sunt förhållningssätt till detta. Det är det som jag kallar "normalt". Unna dig. Men unna dig ibland.

Jag snubblade över ett nytt recept på bröd till hamburgare, Sesambröd och det var sanslöst bra. Inte bara som hamburgerbröd utan även som smörgåsbröd. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar